Toimitusehdot

 TOIMITUSEHDOT

1. YLEISET EHDOT

Näitä ehtoja sovelletaan Sisustuskahvila Kardemumman (Y-tunnus 2541550-1) ja asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Sisustuskahvila Kardemummalla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä olevia sopimusehtoja.

Sisustuskahvila Kardemumma ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisen esteen sattuessa Sisustuskahvila Kardemumma voi lykätä tuotteen toimitusta tai peruuttaa koko tilauksen maksamalla asiakkaalle takaisin mahdollisesti suoritetun kauppasumman. Ylivoimainen este voi olla muun muassa viranomaisen toimenpide, tekninen vika, toiminnan keskeytyminen onnettomuuden seurauksena, yleisen liikenteen tai energianjakelun keskeytys, työselkkaus tai muu vastaava yhtä merkittävä ja epätavallinen syy, jota Sisustuskahvila Kardemumma ei kohtuudella ole voinut ottaa huomioon ja jonka seurauksia se ei kohtuudella ole voinut välttää. Sisustuskahvila Kardemumma on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. TOIMITUKSET

Toimitamme verkkokaupan kautta tilatut tuotteet Suomessa sijaitseviin postiosoitteisiin. Arvioitu toimitusaika on 2-5 arkipäivää.  Kehoitamme tilaamaan tuotteet postipakettina tai pakettiautomaattiin, jos lähetys on kiireellinen. Normaali toimitusaika paketeille on 2-3 arkipäivää - kirjetoimituksissa menee tavallisesti 2-5 arkipäivää. Priority-kirjeen tavallinen toimitusaika on 2-3 arkipäivää (priority-kirje saatavilla 2,50€ lisämaksusta). Postin mahdolliset viivästykset vaikuttavat yleensä enemmän kirjetoimituksiin emmekä valitettavasti pysty vaikuttamaan Postin toimintaan.

Pienin toimitettava tilaus on 40€.

Jos asiakas valitsee tilatessaan maksullisen kuljetuspalvelun/toimitustavan (postipaketti pieneen tilaukseen tai ovelle-paketti), ei toimitusmaksua palauteta asiakkaalle mahdollisen palautuksen yhteydessä. 

Kun tilaat arkena ennen klo 14, lähetämme tilauksesi yleensä vielä samana päivänä. Ruuhka-aikoina myös osa ennen klo 14 tehdyistä tilauksista voidaan lähettää seuraavana arkipäivänä. Arkena klo 14 jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä tulleet tilaukset lähetetään yleensä seuraavana arkipäivänä. Arvioitu toimitusaika lasketaan alkavaksi lähetyspäivästä alkaen.

Pieni tilaus toimitetaan kirjeenä tilauksen yhteydessä antamaasi postiosoitteeseen (paitsi jos valitset maksullisen lisäpalvelun). Toimitusaika on 2-5 arkipäivää (lasketaan lähetyspäivästä lähtien). Tarkistathan osoitteen oikeinkirjoituksen huolellisesti. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa, jos lähetyksesi on liian suuri kirjetoimitukseen.

Isommat tilaukset toimitetaan toiveesi mukaan postipakettina Postin toimipisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin. Jos valitset toimitustavaksi 'lähimpään pakettiautomaattiin', lähetämme tilauksesi Sinua lähimpään Smartpost-automaattiin. Ole hyvä ja tarkista puhelinnumerosi oikeinkirjoitus huolellisesti, sillä lokerokoodi toimitetaan ainoastaan tekstiviestillä. Normaali toimitusaika pakettiautomaattiin on 2-3 arkipäivää. Jos lähelläsi ei ole pakettiautomaattia, muutamme toimituksen postipaketiksi.

Lähetämme seurantatunnuksen pakettiin sähköpostitse. Jos et ole saanut seurantatunnusta sähköpostiisi viimeistään lähetyksen jälkeisenä arkipäivänä, ole hyvä ja tarkista roskapostikansiosi.


Pidätämme oikeuden asiakkaan tilausten yhdistämiseen, jos asiakas tekee useita erillisiä tilauksia. Jos asiakas haluaa järjestää tilauksen toimituksen myöhemmäksi tai jos tilatut tuotteet tulee toimittaa eri aikaan, tulee asiakkaan olla yhteydessä etukäteen tai heti tilauksen jälkeen.

Viivästynyt toimitus?

Sisustuskahvila Kardemumma ei valitettavasti pysty ennakoimaan tai millään tapaa vaikuttamaan Postin toimintaan. Viivästykset ovat harvinaisia, mutta jos tarvitset vaatteet tärkeää tapahtumaa varten, suosittelemme varaamaan ainakin yhden ylimääräisen arkipäivän toimitusta varten.

Jos tilauksesi toimitus on viivästynyt yli viikolla odotetusta toimitusajasta (katso toimitusajat), pyydämme olemaan yhteydessä, jotta voimme tehdä Postille katoamisilmoituksen ja selvityspyynnön. Toimituksen viivästyminen on harvinaista, joten tutkimme kaikki viivästymiset ja katoamiset yksityiskohtaisesti. Kaikista petosepäilyissä olemme tarvittaessa yhteydessä poliisiin.

3. ASIAKASTIEDOT JA TIETOSUOJA

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Laskutusta varten yhteistyökumppanimme Klarna vaatii asiakkaalta myös henkilötunnuksen.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Sisustuskahvila Kardemumman asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Henkilötunnusta ei tallenneta rekisteriimme. Kardemummalla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Kun asiakas tekee ensimmäisen tilauksen Sisustuskahvila Kardemumman verkkokaupassa, luodaan hänelle automaattisesti asiakastili, jos hänellä ei vielä ole sellaista. Asiakastilin kirjautumistiedot lähetetään sähköpostitse asiakkaalle. On asiakkaan vastuulla pitää huolta kirjautumistiedoista.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin, tarkistaa itseään koskevat tiedot ja pyytää tietojen poistamista ottamalla yhteyttä Sisustuskahvila Kardemummaan. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina sähköpostitse osoitteeseen kardemumma@kardis.fi tai postitse osoitteeseen: Sisustuskahvila Kardemumma, Melakuja 4, 17200 Vääksy

Sisustuskahvila Kardemumma pidättää oikeuden sulkea asiakkaan asiakastilin, mikäli asiakas toistuvasti palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet ja aiheuttaa näin ollen kohtuuttomia kustannuksia. Pidätämme oikeuden perua em. asiakkaan kaikki uudet tilaukset.

4. MAKSUTAVAT JA MAKSAMINEN

Meillä voit maksaa verkkopankilla, luottokortilla, laskulla tai osamaksulla (Klarna Checkout). Useimmista maksutavoistamme ei koidu asiakkaille lisäkuluja.

5. PALAUTUKSET JA PERUUTUKSET

Jos tilaustasi ei ole vielä lähetetty eikä käsitelty, voit perua tilauksesi. Ota yhteyttä  peruaksesi tilauksesi. Jos tilauksesi on jo otettu käsittelyyn, ei sitä luultavasti voida enää perua.

Vastaat itse tuotteiden palauttamiseen liittyvistä kustannuksista, jos olet katunut ostostasi. Tämä koskee myös tilauksia, joissa tuotteella on ollut ilmainen toimitus.

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen eri kokoon, laita mukaan tilinumerosi, niin hyvitämme Sinulle postituskulut.

Mikäli tilauksesi on jo lähetetty, ei sitä voida enää perua. Sinulla on kuitenkin neljäntoista (14) päivän palautusoikeus, joka koskee jälleenmyyntikuntoisia tuotteita.

Kaikissa tilauksissa on voimassa kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee lähettää palautettava tuote tai ilmoittaa meille palautuksesta 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Emme hyväksy myöhästyneitä palautuksia. Emme edellytä asiakkaalta ilmoitusta palautuksesta - oikein täytetty palautuslappu katsotaan riittäväksi palautusilmoitukseksi.

Palautettavien tuotteiden täytyy olla jälleenmyyntikelpoisia ja täysin samassa kunnossa kuin tuotetta vastaanottaessa. Emme hyväksy käytettyjä tai vaurioituneita tuotteita palautuksena. Vaatteita voi sovittaa päälle menettämättä palautusoikeuttaan, mutta tuotetta ei voi ottaa käyttöön ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Ole hyvä, lue ja toimi tarkasti palautusohjeiden mukaisesti; väärin lähetetyistä palautuksista emme hyvitä asiakkaalle palautuskuluja vaihtotilausta varten. Huom: Asiakkaan tulee pyytää postivirkailijalta kuitti palautuksestaan. Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa postissa, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos tilaajalla on palautuksen yhteydessä postista saatu kuitti, jolla korvausta voidaan hakea. Jos kuittia ei ole, on palautus asiakkaan vastuulla.

NOUTAMATTA JÄÄNEET LÄHETYKSET

Noutamattomat tilaukset aiheuttavat aiheettomia käsittely- ja toimituskuluja Sisustuskahvila Kardemummalle, minkä vuoksi pidätämme oikeuden asiakastilin sulkemiseen. Pidätämme oikeuden asiakastilin sulkemiseen, mikäli asiakas tekee toistuvasti tilauksia, joista hän palauttaa joko kaikki tai suurimman osan tuotteista.

Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä palautuskuluja 15 euroa.  Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, lähettämisen, käsittelyn ja pakkaamisen todellisia kustannuksia. Posti säilyttää lähetystä vain yhden viikon postitoimipaikassa/pakettiautomaatissa, minkä jälkeen paketti palautuu noutamattomana takaisin meille. Muista siis noutaa tilauksesi ajoissa.

6. REKLAMAATIO

Kun vastaanotat tilauksesi, ole hyvä ja tarkista tilauksesi viipymättä. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee hänen ilmoittaa asiasta viipymättä Sisustuskahvila Kardemummalle joko sähköpostitse tai puhelimitse. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota yhteys Sisustuskahvila Kardemummaan korvaavan tuotteen saamiseksi ja tee asiasta heti vahinkoilmoitus Postiin.

Kuinka teen reklamaation?

Mikäli tuotteessa on virhe, toimi näin:

  1. Ongelman kuvaus. Kerro selkeästi, minkä takia tuote on mielestäsi viallinen ja kuinka ongelma tuotteessa tulee esiin. Käsittelyn nopeuttamiseksi ole hyvä ja liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.
  2. Kerro viestissäsi, mikä on toiveesi viallisen tuotteen osalta.

Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

  • Yksittäisiä langanpätkiä, jotka ovat normaaleja tämän hintatason tuotteissa ja ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota
  • Tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita (esim. herkkämateriaalisia kuten pitsi-/strassi-/paljettivaatteita on pesty käsinpesun sijaan pesukoneessa)
  • Tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
  • Asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista
  • Normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esimerkiksi musta vaate laskee väriä ensipesussa tai uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
  • Ulkoisten tekijöiden, kuten hankauksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
  • Hien yms. aiheuttamia vaurioita
  • Tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. hankaus, hikoilu, epäsopivuus, istuvuus)

7. YLEISTÄ

  • Tilaajan tulee olla 18-vuotias tai hänellä tulee olla huoltajansa lupa tilaamiseen.
  • Olemme yhteydessä poliisiin kaikista petosepäilyistä.
  • Tuotekuvat voivat poiketa hieman väriltään toimitettavasta tuotteesta.
  • Pidätämme oikeuden toimituksen lykkäämiseen tai perumiseen tilauksen saatavuusongelmien tai ylivoimaisen esteen (Force Majeure) vuoksi. Tilauksen peruuntuessa maksamme suoritetun kauppasumman asiakkaalle takaisin.
  • Tuotenimikkeisiin liittyvät nimet, kuvat ja muu materiaali ovat omistajiensa tavaramerkkejä/tekijänoikeuksin suojattuja
  • Emme vastaa Postin mahdollisista viivästyksistä.
  • Pidätämme oikeuden hintojen, toimitus- ja palautusehtojen muutoksiin.

8. YHTEYSTIEDOT

Tavoitat meidät puhelimitse 040 060 45 14 tai sähköpostilla kardemumma@kardis.fi.

Osoite: Sisustuskahvila Kardemumma, Melakuja 4, 17200 Vääksy

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

 TOIMITUSEHDOT

1. YLEISET EHDOT

Näitä ehtoja sovelletaan Sisustuskahvila Kardemumman (Y-tunnus 2541550-1) ja asiakkaiden välisissä kauppasuhteissa. Sisustuskahvila Kardemummalla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä olevia sopimusehtoja.

Sisustuskahvila Kardemumma ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisen esteen sattuessa Sisustuskahvila Kardemumma voi lykätä tuotteen toimitusta tai peruuttaa koko tilauksen maksamalla asiakkaalle takaisin mahdollisesti suoritetun kauppasumman. Ylivoimainen este voi olla muun muassa viranomaisen toimenpide, tekninen vika, toiminnan keskeytyminen onnettomuuden seurauksena, yleisen liikenteen tai energianjakelun keskeytys, työselkkaus tai muu vastaava yhtä merkittävä ja epätavallinen syy, jota Sisustuskahvila Kardemumma ei kohtuudella ole voinut ottaa huomioon ja jonka seurauksia se ei kohtuudella ole voinut välttää. Sisustuskahvila Kardemumma on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

2. TOIMITUKSET

Toimitamme verkkokaupan kautta tilatut tuotteet Suomessa sijaitseviin postiosoitteisiin. Arvioitu toimitusaika on 2-5 arkipäivää.  Kehoitamme tilaamaan tuotteet postipakettina tai pakettiautomaattiin, jos lähetys on kiireellinen. Normaali toimitusaika paketeille on 2-3 arkipäivää - kirjetoimituksissa menee tavallisesti 2-5 arkipäivää. Priority-kirjeen tavallinen toimitusaika on 2-3 arkipäivää (priority-kirje saatavilla 2,50€ lisämaksusta). Postin mahdolliset viivästykset vaikuttavat yleensä enemmän kirjetoimituksiin emmekä valitettavasti pysty vaikuttamaan Postin toimintaan.

Pienin toimitettava tilaus on 40€.

Jos asiakas valitsee tilatessaan maksullisen kuljetuspalvelun/toimitustavan (postipaketti pieneen tilaukseen tai ovelle-paketti), ei toimitusmaksua palauteta asiakkaalle mahdollisen palautuksen yhteydessä. 

Kun tilaat arkena ennen klo 14, lähetämme tilauksesi yleensä vielä samana päivänä. Ruuhka-aikoina myös osa ennen klo 14 tehdyistä tilauksista voidaan lähettää seuraavana arkipäivänä. Arkena klo 14 jälkeen, viikonloppuna tai pyhäpäivänä tulleet tilaukset lähetetään yleensä seuraavana arkipäivänä. Arvioitu toimitusaika lasketaan alkavaksi lähetyspäivästä alkaen.

Pieni tilaus toimitetaan kirjeenä tilauksen yhteydessä antamaasi postiosoitteeseen (paitsi jos valitset maksullisen lisäpalvelun). Toimitusaika on 2-5 arkipäivää (lasketaan lähetyspäivästä lähtien). Tarkistathan osoitteen oikeinkirjoituksen huolellisesti. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitustapaa, jos lähetyksesi on liian suuri kirjetoimitukseen.

Isommat tilaukset toimitetaan toiveesi mukaan postipakettina Postin toimipisteeseen tai Postin pakettiautomaattiin. Jos valitset toimitustavaksi 'lähimpään pakettiautomaattiin', lähetämme tilauksesi Sinua lähimpään Smartpost-automaattiin. Ole hyvä ja tarkista puhelinnumerosi oikeinkirjoitus huolellisesti, sillä lokerokoodi toimitetaan ainoastaan tekstiviestillä. Normaali toimitusaika pakettiautomaattiin on 2-3 arkipäivää. Jos lähelläsi ei ole pakettiautomaattia, muutamme toimituksen postipaketiksi.

Lähetämme seurantatunnuksen pakettiin sähköpostitse. Jos et ole saanut seurantatunnusta sähköpostiisi viimeistään lähetyksen jälkeisenä arkipäivänä, ole hyvä ja tarkista roskapostikansiosi.


Pidätämme oikeuden asiakkaan tilausten yhdistämiseen, jos asiakas tekee useita erillisiä tilauksia. Jos asiakas haluaa järjestää tilauksen toimituksen myöhemmäksi tai jos tilatut tuotteet tulee toimittaa eri aikaan, tulee asiakkaan olla yhteydessä etukäteen tai heti tilauksen jälkeen.

Viivästynyt toimitus?

Sisustuskahvila Kardemumma ei valitettavasti pysty ennakoimaan tai millään tapaa vaikuttamaan Postin toimintaan. Viivästykset ovat harvinaisia, mutta jos tarvitset vaatteet tärkeää tapahtumaa varten, suosittelemme varaamaan ainakin yhden ylimääräisen arkipäivän toimitusta varten.

Jos tilauksesi toimitus on viivästynyt yli viikolla odotetusta toimitusajasta (katso toimitusajat), pyydämme olemaan yhteydessä, jotta voimme tehdä Postille katoamisilmoituksen ja selvityspyynnön. Toimituksen viivästyminen on harvinaista, joten tutkimme kaikki viivästymiset ja katoamiset yksityiskohtaisesti. Kaikista petosepäilyissä olemme tarvittaessa yhteydessä poliisiin.

3. ASIAKASTIEDOT JA TIETOSUOJA

Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen. Laskutusta varten yhteistyökumppanimme Klarna vaatii asiakkaalta myös henkilötunnuksen.

Asiakkaiden tiedot on tallennettu Sisustuskahvila Kardemumman asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Henkilötunnusta ei tallenneta rekisteriimme. Kardemummalla on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Kun asiakas tekee ensimmäisen tilauksen Sisustuskahvila Kardemumman verkkokaupassa, luodaan hänelle automaattisesti asiakastili, jos hänellä ei vielä ole sellaista. Asiakastilin kirjautumistiedot lähetetään sähköpostitse asiakkaalle. On asiakkaan vastuulla pitää huolta kirjautumistiedoista.

Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin, tarkistaa itseään koskevat tiedot ja pyytää tietojen poistamista ottamalla yhteyttä Sisustuskahvila Kardemummaan. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina sähköpostitse osoitteeseen kardemumma@kardis.fi tai postitse osoitteeseen: Sisustuskahvila Kardemumma, Melakuja 4, 17200 Vääksy

Sisustuskahvila Kardemumma pidättää oikeuden sulkea asiakkaan asiakastilin, mikäli asiakas toistuvasti palauttaa kaikki tilaamansa tuotteet ja aiheuttaa näin ollen kohtuuttomia kustannuksia. Pidätämme oikeuden perua em. asiakkaan kaikki uudet tilaukset.

4. MAKSUTAVAT JA MAKSAMINEN

Meillä voit maksaa verkkopankilla, luottokortilla, laskulla tai osamaksulla (Klarna Checkout). Useimmista maksutavoistamme ei koidu asiakkaille lisäkuluja.

5. PALAUTUKSET JA PERUUTUKSET

Jos tilaustasi ei ole vielä lähetetty eikä käsitelty, voit perua tilauksesi. Ota yhteyttä  peruaksesi tilauksesi. Jos tilauksesi on jo otettu käsittelyyn, ei sitä luultavasti voida enää perua.

Vastaat itse tuotteiden palauttamiseen liittyvistä kustannuksista, jos olet katunut ostostasi. Tämä koskee myös tilauksia, joissa tuotteella on ollut ilmainen toimitus.

Jos haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen eri kokoon, laita mukaan tilinumerosi, niin hyvitämme Sinulle postituskulut.

Mikäli tilauksesi on jo lähetetty, ei sitä voida enää perua. Sinulla on kuitenkin neljäntoista (14) päivän palautusoikeus, joka koskee jälleenmyyntikuntoisia tuotteita.

Kaikissa tilauksissa on voimassa kuluttajasuojalain mukainen oikeus palauttaa tilaus tai osa siitä neljäntoista (14) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Asiakkaan tulee lähettää palautettava tuote tai ilmoittaa meille palautuksesta 14 vuorokauden sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Emme hyväksy myöhästyneitä palautuksia. Emme edellytä asiakkaalta ilmoitusta palautuksesta - oikein täytetty palautuslappu katsotaan riittäväksi palautusilmoitukseksi.

Palautettavien tuotteiden täytyy olla jälleenmyyntikelpoisia ja täysin samassa kunnossa kuin tuotetta vastaanottaessa. Emme hyväksy käytettyjä tai vaurioituneita tuotteita palautuksena. Vaatteita voi sovittaa päälle menettämättä palautusoikeuttaan, mutta tuotetta ei voi ottaa käyttöön ennen lopullisen ostopäätöksen tekemistä. Ole hyvä, lue ja toimi tarkasti palautusohjeiden mukaisesti; väärin lähetetyistä palautuksista emme hyvitä asiakkaalle palautuskuluja vaihtotilausta varten. Huom: Asiakkaan tulee pyytää postivirkailijalta kuitti palautuksestaan. Jos asiakkaan lähettämä asiakaspalautus katoaa postissa, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan vain, jos tilaajalla on palautuksen yhteydessä postista saatu kuitti, jolla korvausta voidaan hakea. Jos kuittia ei ole, on palautus asiakkaan vastuulla.

NOUTAMATTA JÄÄNEET LÄHETYKSET

Noutamattomat tilaukset aiheuttavat aiheettomia käsittely- ja toimituskuluja Sisustuskahvila Kardemummalle, minkä vuoksi pidätämme oikeuden asiakastilin sulkemiseen. Pidätämme oikeuden asiakastilin sulkemiseen, mikäli asiakas tekee toistuvasti tilauksia, joista hän palauttaa joko kaikki tai suurimman osan tuotteista.

Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä palautuskuluja 15 euroa.  Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, lähettämisen, käsittelyn ja pakkaamisen todellisia kustannuksia. Posti säilyttää lähetystä vain yhden viikon postitoimipaikassa/pakettiautomaatissa, minkä jälkeen paketti palautuu noutamattomana takaisin meille. Muista siis noutaa tilauksesi ajoissa.

6. REKLAMAATIO

Kun vastaanotat tilauksesi, ole hyvä ja tarkista tilauksesi viipymättä. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, väärä tuotteiden määrä tai tuotteessa on virhe, tulee hänen ilmoittaa asiasta viipymättä Sisustuskahvila Kardemummalle joko sähköpostitse tai puhelimitse. Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksen aikana, ota yhteys Sisustuskahvila Kardemummaan korvaavan tuotteen saamiseksi ja tee asiasta heti vahinkoilmoitus Postiin.

Kuinka teen reklamaation?

Mikäli tuotteessa on virhe, toimi näin:

  1. Ongelman kuvaus. Kerro selkeästi, minkä takia tuote on mielestäsi viallinen ja kuinka ongelma tuotteessa tulee esiin. Käsittelyn nopeuttamiseksi ole hyvä ja liitä sähköpostiin mukaan kuva vaurioituneesta tuotteesta siten, että koko tuote näkyy kuvassa ja vaurio on selvästi nähtävissä.
  2. Kerro viestissäsi, mikä on toiveesi viallisen tuotteen osalta.

Huomioithan, että reklamaatio-oikeus ei kata:

  • Yksittäisiä langanpätkiä, jotka ovat normaaleja tämän hintatason tuotteissa ja ovat helposti leikattavissa pois ilman tuotevauriota
  • Tuotteen käytöstä tai vääränlaisesta pesusta johtuvia vaurioita (esim. herkkämateriaalisia kuten pitsi-/strassi-/paljettivaatteita on pesty käsinpesun sijaan pesukoneessa)
  • Tuotteen käyttötarkoitukseen sopimattomasta tai liiallisesta käytöstä aiheutuneita vaurioita
  • Asiakkaalle vääränkokoisen tuotteen rikkoutumista
  • Normaalia uuden kankaan aiheuttamaa värinpäästöä (esimerkiksi musta vaate laskee väriä ensipesussa tai uudet farkut värjäävät sukat sinisiksi)
  • Ulkoisten tekijöiden, kuten hankauksen, terävien esineiden tai kemikaalien aiheuttamia vaurioita
  • Hien yms. aiheuttamia vaurioita
  • Tuotteen mallista tai materiaalista johtuvaa epämukavuutta (esim. hankaus, hikoilu, epäsopivuus, istuvuus)

7. YLEISTÄ

  • Tilaajan tulee olla 18-vuotias tai hänellä tulee olla huoltajansa lupa tilaamiseen.
  • Olemme yhteydessä poliisiin kaikista petosepäilyistä.
  • Tuotekuvat voivat poiketa hieman väriltään toimitettavasta tuotteesta.
  • Pidätämme oikeuden toimituksen lykkäämiseen tai perumiseen tilauksen saatavuusongelmien tai ylivoimaisen esteen (Force Majeure) vuoksi. Tilauksen peruuntuessa maksamme suoritetun kauppasumman asiakkaalle takaisin.
  • Tuotenimikkeisiin liittyvät nimet, kuvat ja muu materiaali ovat omistajiensa tavaramerkkejä/tekijänoikeuksin suojattuja
  • Emme vastaa Postin mahdollisista viivästyksistä.
  • Pidätämme oikeuden hintojen, toimitus- ja palautusehtojen muutoksiin.

8. YHTEYSTIEDOT

Tavoitat meidät puhelimitse 040 060 45 14 tai sähköpostilla kardemumma@kardis.fi.

Osoite: Sisustuskahvila Kardemumma, Melakuja 4, 17200 Vääksy